Gemeenten investeren in toeristische campagne LvCuijk
De gemeenten Boxmeer, Cuijk, Grave, Mill en Sint Hubert en Sint Anthonis investeren samen € 50.000 in extra promotie van het Land van Cuijk als aantrekkelijke vakantiebestemming. Het beschikbare budget wordt ingezet om de succesvolle campagne ‘Psst … hier moet je zijn’ ook in 2021 te kunnen voortzetten.Het Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk wordt verantwoordelijk voor de uitvoering van die campagne.
De vijf gemeenten hebben afgelopen jaar al een aanzienlijke bijdrage geleverd aan een hersteloffensief voor de toeristische sector (verblijfsaccommodaties, dagattracties en horeca) in het Land van Cuijk. Destijds werd € 35.000 beschikbaar gesteld voor een zomer- en najaarscampagne. Een enquête onder betrokken ondernemers heeft uitgewezen dat de campagne, in combinatie met de op dat moment beperkte uitreismogelijkheden, in de zomermaanden van 2020 heeft geleid tot meer bezoekers, vaak ook meer overnachtingen en uiteindelijk meer bestedingen.